Kétüléses brit vadászrepülőgép
Technikai adatok
Fesztávolság : 11,96 m | Hossz : 7,87 m | Súly : max. 1474 kg | Sebesség : 198 km/h (1525 m-en) | Bevetési idő : 3 h |
Motor : 1 db Rolls-Royce Falcon III ; 279 LE | ||||
Fegyverzet : 2 vagy 3 db 7,7 mm-es géppuska ; max. 109 kg bomba |
Története
Eredetileg felderítő repülőgépként kezdték el fejleszteni R.2A néven. Egyre erősebb motorok beépítésével előbb az R.2B változat, majd a már vadászgépként számításba vett F.2A jött létre. A végleges verzió az F.2B nevet kapta, és 1917 elején került a csapatokhoz. Kezdetben nem sok babér termett a kétüléses vadásznak, de később a pilóták elkezdték úgy vezetni, mintha együléses gépben ülnének, a megfigyelő pedig oldalra és hátra figyelt. Ennek az "újításnak" a bevezetésével látványosan sikeres típussá vált, sorra ratatták vele a légigyőzelmeket. Többcélú gépként a háború után is használta a RAF, 1931-től más modellek váltották fel.